Alla inlägg den 15 augusti 2007

Av Trollis - 15 augusti 2007 15:38

Idag var jag till apoteket och tog ut metforminet samt Gestapuranet. Skall genast börja med metformin, först 1 tabl på kvällen i 2 veckor och sedan 1 tabl på morgonen och 1 tabl på kvällen i fortsättningen.


Gestapuranet skall jag börja med på söndagen. Varför just söndagen? Jo, för att min läkare har försökt räkna ut när inseminationen skall ske. Eftersom vi båda jobbar lite oregelbundet har vi försökt hitta en dag som passar oss bäst. Det finns ju inga garantier att det blir så men man kan ju alltid hoppas :) Preliminär tidpunkt för inseminationen är fredagen den 14/9  eller sen måndagen den 17/9.

Av Trollis - 15 augusti 2007 15:22

Tänkte redogöra lite kort för vår barnalstringshistoria. Mannen simmare är i topptrim medan jag har PCO vilket gör att jag aldrig har nån ägglossning.


Ettan blev till efter 1,5 års försök + hormontabletter (6:e kuren).

Tvåan blev till på 2:a hormonkuren. Började då genast med tabletterna när vi började försöka eftersom jag visste att dom behövs för att det skall bli till nåt.


Sen ny man :)


Trean blev till efter 1,5 års försök. Först några månader på egen hand. Sen SJU horomtablettkurer (4 av dom gav ägglossning) men ingen graviditet. Efter det sökte vi oss privat. I samband med detta gjordes en äggledarspolning som visade stopp i vänster äggledare. Hur tusan det har uppkommit vet ingen. Fick en remiss till laparaskopi för att undersöka saken men hann aldrig dit annan jag blev gravid. I samma cykel som spolningen gjordes tog jag Puregon + Pregnyl och så gjordes en insemination. Resultatet blev POSITIVT! Hurra!


Så nu får vi se om vi lyckas med fyran....

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29 30 31
<<< Augusti 2007
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards